Konsten att bygga varumärke
Ulf Bergman säger att det handlar om lönsamhet och det handlar om arbetsglädje. Det handlar om stolthet och lyskraft. Det handlar om att vara fullbokad och att förtjäna sina ambassadörer. Alla undersökningar visar att ett starkt varumärke är dubbelt så lönsamt som ett svagt. Och varje individ är den viktigaste bäraren av varumärket.
Tyvärr är det alldeles för få som agerar varumärkesorienterat. Som får ihop både ”branding & selling”. Varor, produkter och tjänster blir mer och mer lika. Den stora skillnaden är människan. Alla starka varumärken utgår från hjärtat och övertygelsen om att man har ett erbjudande som andra kan ha nytta, nöje eller få ett värde av.
Framgång i framtiden kommer handla om förmågan att bygga ärliga och hållbara relationer. Det kan bara människor göra. Men är de delaktiga och passionerade? Är man en medarbetare eller en motarbetare? Förmedlar man stolthet, kraft och inspiration? Förstår man att alla inte är säljare men att alla säljer? Och har man den viktigaste insikten av alla, nämligen förståelsen för att precis ALLT kommunicerar? Tillväxten kommer inifrån och börjar i hjärtat. Att leva sin dröm är att leva sitt varumärke.
Dr Stolt och Varumärkesakuten
Om detta och mer därtill berättar Ulf Bergman alias Dr Stolt. Det namnet använder Ulf när han föreläser, utbildar och coachar utifrån kunskapsplattformen ”Varumärkesakuten”. Det är en utbildning som hjälper andra att själva utveckla sina varumärken utifrån Stoltmodellen.
Ulf har arbetat i mer än 30 år som Art Director, 20 år som lärare på Berghs School of Communication, 22 år som delägare och med olika ledningsansvar på flera byråer varav 5 år som VD. Han driver idag Stolt Kommunikation utifrån nätverket K22. Genom åren har Ulf arbetat med alltifrån SEB, Citroen, Maxwell House Kaffe till Kommunal, Riksidrottsförbundet och Birka Cruises. Och allt däremellan.
Kontakta oss så berättar vi mer om Ulf Bergman!