Ulf Bergman

Föreläser om: Varumärkesutveckling både ur individ-, organisation- och företagsperspektiv. Kommunikation, affärsmodell, värderingar, sälj- och marknadsföring.

Ulfs föreläsningsrubriker:
- Lev din dröm, bygg ditt varumärke
- Konsten att bygga och leva sitt varumärke
- Så hittar du din guldgruva, din attraktiva varumärkesstory
- Skapa ständig högkonjunktur genom att tänka varumärke
- Så bygger du starka relationer genom uthålligt varumärkesarbete

Språk: Svenska

Hemort: Stockholm

Konsten att bygga varumärke

Ulf Bergman säger att det handlar om lönsamhet och det handlar om arbetsglädje. Det handlar om stolthet och lyskraft. Det handlar om att vara fullbokad och att förtjäna sina ambassadörer. Alla undersökningar visar att ett starkt varumärke är dubbelt så lönsamt som ett svagt. Och varje individ är den viktigaste bäraren av varumärket.

Tyvärr är det alldeles för få som agerar varumärkesorienterat. Som får ihop både "branding & selling". Varor, produkter och tjänster blir mer och mer lika. Den stora skillnaden är människan. Alla starka varumärken utgår från hjärtat och övertygelsen om att man har ett erbjudande som andra kan ha nytta, nöje eller få ett värde av.

Framgång i framtiden kommer handla om förmågan att bygga ärliga och hållbara relationer. Det kan bara människor göra. Men är de delaktiga och passionerade? Är man en medarbetare eller en motarbetare? Förmedlar man stolthet, kraft och inspiration? Förstår man att alla inte är säljare men att alla säljer? Och har man den viktigaste insikten av alla, nämligen förståelsen för att precis ALLT kommunicerar? Tillväxten kommer inifrån och börjar i hjärtat. Att leva sin dröm är att leva sitt varumärke.

Dr Stolt och Varumärkesakuten

Om detta och mer därtill berättar Ulf Bergman alias Dr Stolt. Det namnet använder Ulf när han föreläser, utbildar och coachar utifrån kunskapsplattformen "Varumärkesakuten". Det är en utbildning som hjälper andra att själva utveckla sina varumärken utifrån Stoltmodellen.

Ulf har arbetat i mer än 30 år som Art Director, 20 år som lärare på Berghs School of Communication, 22 år som delägare och med olika ledningsansvar på flera byråer varav 5 år som VD. Han driver idag Stolt Kommunikation utifrån nätverket K22. Genom åren har Ulf arbetat med alltifrån SEB, Citroen, Maxwell House Kaffe till Kommunal, Riksidrottsförbundet och Birka Cruises. Och allt däremellan.

Kontakta oss så berättar vi mer om Ulf Bergman!

Ulf är en av de mest inspirerande reklammänniskor jag har träffat. Det är många bra utläggningar jag har stulit av honom och använt genom åren. Med whiteboard-pennan förklarar han något komplicerat och svåröverskådligt i några snabba pennstreck. Och helt plötsligt ser man allt i ett annat perspektiv, det som saknades.

Lars-Henrik Lindahl, Fd elev från Berghs School of Communication, Numera VD/AD på Society Kommunikation

Jag är så nöjd med vårt samarbete och det stöd du gav oss. Vi processade fram en gedigen plattform för vårt företag, som gör oss tydliga för både oss själva och för våra kunder. Ulf Bergman är otroligt proffsig och ger alltid det där lilla extra!

Elisabeth Andersson Brinkman, Vilja Lysa AB
Är föreläsaren tillgänglig?