Kjell Dahlin

Föreläser om: Kommunikation, kundbemötande, attityder, service

Kjells föreläsningsrubriker:
- Mönster eller monsterbeteende?
- Attitydbarometern – hur du attitydboostar dig själv!
- Möter du med eller motmänniskor i din vardag?
- Storytelling – lönsamma berättelser

Språk: Svenska, Engelska

Hemort: Stockholm

Allt kommunicerar. Alltid!
(Vad kommunicerar du?)

Kjell Dahlin är retorikexpert, författare, utbildare och talare. På ett intelligent, igenkännande och humorfyllt sätt föreläser Kjell om hur du lyckas med din kommunikation.

Kjell Dahlin vill belysa retorik från ett nytt perspektiv då många av de gamla tankesätten att använda retoriken ofta är förlegade. Att bli bättre i sina kundmöten, service, storytelling eller i det personliga mötet är något Kjell föreläser om.

Med konkreta exempel visar han hur retoriken kan användas när du bemöter människor, övertygar kunder, stärker företagets varumärke och när du vill ”sticka ut” och bli ihågkommen.

Nya tider kräver en uppdaterad inställning till begrepp så som service, kundvård och försäljning och även en ny syn på retoriken. Det gäller att ge sin mottagare en upplevelse oavsett om det är i ett telefonsamtal eller i det personliga mötet. Något annat som tydligt förstärker upplevelsen är att använda sin attityd och sitt beteende.

Ett varumärke blir aldrig starkare än medarbetarnas handlingar och beteenden. Kjell beskriver här närmare vad som faktiskt händer i ett möte när man går från ord till handling.

Kjell Dahlin är fil kand. i retorik, utbildare, föreläsare och författare. Han har bland annat skrivit den hyllade boken ”Popretorik – Upplevelsekommunikation som övertygar”, som vann bland annat ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets ledarbok”. Kjell har även lång och bred bakgrund som spänner över områdena försäljning, bemötande, service, HR och marknadsföring, vilket gör att han har många erfarenheter att ösa ur. Han har även under 20 år arbetat med kommunikations-och attitydfrågor inom näringslivet.

Kjells föredrag kan beskrivas som smart, lärorikt och underhållande och innehåller såväl stora perspektiv som konkreta tips på hur du blir bättre i din kommunikation och retorik. Med målet att ge sina åhörare den perfekta mixen av aha-upplevelser och idéinjektioner har han blivit en mycket uppskattad talare över hela Sverige. Kjell håller föreläsningar och utbildningar på såväl svenska som engelska.

Kontakta oss så berättar vi mer om Kjell Dahlin!

Att inte samtliga arbetsplatser med höga sjuktal låter medarbetarna lyssna på Kjell Dahlin är för mig ett mysterium!

Göran Hoffman, IT-chef, Hedemora Kommun

Arbetar du med service i någon form kommer föreläsare Kjell ge dig nyttiga insikter och många skratt. Han är ett måste om du jobbar med service!

Jan Wärmlind, Business Consulting Director, GENESYS

Föreläsare Kjells budskap handlar om insikten att det vi i framtiden säljer inte är tjänster, det är känslor!

Barbro Ronnedahl, Customer Service Manager, VIASAT

Kjell visar hur viktig attityden är som ett strategiskt kommunikativt verktyg då man vill nå fram, beröra och övertyga en målgrupp.

Bassam El Mattar, Sverigechef, Fritidsresor

Med humor och energi inspirerar föreläsare Kjell till positiva tankar som gör konkret skillnad både privat som i yrkeslivet.

Johan Sandgren, Regionchef, Sefina Pantbank
Är föreläsaren tillgänglig?