Emma Lindgren &
Emelie Fågelstedt

Föreläser om: Employee Advocate Marketing, digital kommunikation, medarbetarengagemang

Föreläsningsrubrik:
- Medarbetarna som marknadsförare

Språk: Svenska, Engelska

Hemort: Stockholm

Medarbetarna som marknadsförare

Emma Lindgren och Emelie Fågelstedt erbjuder aktuella föreläsningar och workshops inom digital kommunikation där vi får lära oss mer om nya begrepp som employee communications och advocate marketing.

Vi litar i snitt två gånger mer på företagsinformation som kommer från en medarbetare än från VD:n. Digitalt innehåll som sprids av medarbetare har dessutom upp till 500 % högre räckvidd än om det kommer från företagets officiella kanal. Trots detta har få organisationer medarbetarna som en målgrupp i marknadsplanen, och en strategi för att göra dem till engagerade digitala ambassadörer.

I den här föreläsningen kombinerar Emma Lindgren och Emelie Fågelstedt sina bakgrunder inom intern- och förändringskommunikation med digital utveckling för att inspirera till hur företag – oavsett storlek och bransch – kan börja arbeta med Employee Adovacte Marketing. Nyckeln till framgång kan vara att börja tänka utifrån perspektivet ”Employee first” snarare än ”Customer first”, där ett aktivt arbete för att höja medarbetarengagemanget bör stå i fokus.

Deras arbete om vikten av medarbetarengagemang för att skapa äkta varumärkesambassadörer, utsågs av Tidningen Företagaren i juni 2017 till en av Sveriges mest lovande företagsidéer från entreprenörer under 30 år. Läs mer om utmärkelsen här.

Emma Lindgren

Emma Lindgren har mångårig erfarenhet av att utveckla organisationers internkommunikation, content och sociala medier. Hon är övertygad om att många företag fortfarande inte utnyttjar medarbetarpotentialen fullt ut för att stärka sitt varumärke externt och effektivt både skapa och sprida digitalt innehåll.

Emelie Fågelstedt

Emelie Fågelstedt är digital kommunikatör, entreprenör och tech-journalist. Hon har jobbat som egenföretagare med kunder i Europa, Nordamerika och Asien sedan 2010 med mål att hjälpa företag att förstå potentialen med digitala kanaler.  Emelie trycker på vikten av att skapa en stark och öppen företagskultur där medarbetarna lyfts och får agera språkrör för ett företag, både offline och online

Kontakta oss så berättar vi mer om Emma och Emelie!

Vi på Mynewsdesk har haft förmånen att ha Emma Lindgren på vår scen vid flertalet tillfällen, både inför stora (650 personer) och små (50 personer) grupper. Det som står ut med Emma är hennes utstrålning och egenskap att vara personlig med publiken oavsett storlek. Hon levererade en perfekt blandning av praktiska exempel och inspirerande berättelser samt vävde samman dessa på ett mycket bra sätt. Men lyssna inte bara på mig - det här hade några av våra besökare på Mynewsday att säga:
- ”Fantastiskt bra, kul att man mer och mer pratar om medarbetare också och inte bara det externa”
- ”Konkreta tips att ta med sig och applicera i sitt egna dagliga arbete”

Rasmus Hallgren, Marketing Manager, Mynewsdesk

Jag fick förmånen att lyssna till Emma på Mynewsday och gick därifrån så otroligt inspirerad. Hon inspirerar, berör och har hittat kärnan i en så otroligt viktig och enkel del som alla borde ta till sig av. Eftersom jag projektleder en mässa inriktad kring just digital marknadsföring var det ett självklart val att fråga Emma och Emelie även till ECOMMERCE STHLM.

Lina Schewenius Lund, Projektledare ECOMMERCE STHLM 2017
Emelie Fågelstedt har med stort engagemang modererat kunskapsspår på Webbdagarna Stockholm både 2016 och 2017. Hennes moderatorskap vilar på en grund av nyfikenhet och kunskap och har varit mycket uppskattat av såväl besökarna som oss som arrangör.
Katarina Strömberg, Chefredaktör, moderator och programmakare Internetworld/Webbdagarna
Är föreläsarna tillgängliga?